Webinaari 16.5.2022: Lausunnon antaminen rakennustuoteasetuksen uudistuksesta

Rakennustuoteasetus on uudistumassa. Ympäristöministeriö on lähetttänyt lausuntopyynnön luonnoksesta ehdotukseksi Euroopan parlamentin ja neuvoston asetuksesta rakennustuotteiden kaupan pitämisen ehtojen yhdenmukaistamisesta, asetuksen (EU) 2019/1020 muuttamisesta ja asetuksen (EU) 305/2011 kumoamisesta.

Lausuntopyyntö on lähetetty myös useammille rakennusvalvonnoille. Luonnoksessa on myös rakennusvalvontojen ja rakennustarkastajien toimintakenttään ja virkavelvollisuuksiin liittyviä asioita. Esimerkiksi rakennusten korjaus ja myös materiaalien uusiokäyttö ovat merkittävä haaste kun tavoitteena/velvoitteena on turvata rakentamisen kelvollinen laatutaso ja ”terveet tilat”.

Tutustu lausuntopyyntöön tästä »

RTY järjestää maanantaina 16.5.2022 klo 9.00 – 10.30 briiffaus- ja keskusteluwebinaarin, jossa käsitellään luonnoksen sisältöä ja vaikutusta rakennusvalvontojen toimintakenttään. Webinaari on maksuton.

EU-asetuksen suomen ja ruotsin kieliversioita ei vielä ole saatavissa, minkä vuoksi lausuntoa pyydetään englanninkielisestä versiosta. Lausuntopyyntöä täydennetään suomen ja ruotsin kieliversioilla, kun ne ovat komissiosta saatavissa. Lausuntoaika on 25.05.2022 asti, eikä tätä jatketa, vaikka suomen- ja ruotsinkielen kieliversiot eivät olisi siihen mennessä saatavilla komissiosta.

Tilaisuus järjestetään Teamsilla

Liity webinaariin napsauttamalla tästä